Sunday, October 08, 2006

DROP 8

Today I have a split for you! I admit this one is not as otherwordly as Days, but it's still two new and unbelievably good Glasgow bands. What they've got in common is that they've constructed their band name from the halves of two old indie bands, namely Baby Lemonade/Bubblegum Splash! and Meat Whiplash/Strawberry Switchblade respectively. I like Bubblegum Lemonade best, I think it's the best Scottish band I've heard since Tales of Jenny! They obviously reminds one of everything from The Byrds and Razorcuts to JAMC. Neither of the bands have released anything, I think, so these are songs they've got on their MySpace pages. I seems that MySpace has changed their policy, so now all downloads are much lower quality. But with this kind of music it really doesn't matter, and hey, it downloads faster!

DROP 8
A Bubblegum Lemonade - The Tomorrow People
B Strawberry Whiplash - Falling Through

2 comments:

Anonymous said...

Hej Krister!

Tusen tack för vykortet! Jag vill be om din adress och telefonnummer och kanske mejladress för jag tror inte jag har den. Just nu är jag väldigt upprörd. Hade förberett mig i dagar för en riktig antällningsintervju och nu blir den inte av. Som jag hoppade runt och bankade i väggarna. Skrika kunde jag inte för jag har tappat rösten. Har inte pratat på tre dar. Eländes elände.

Såg ultrasport på Blekingska, vilket var trevligt men jag var för sjuk för att riktigt vara där. Annars har jag inget roligt att berätta. Hihi. Johan ligger på sjukhus för någon magåkomma. Bara en enda lång klagovisa det här. Anja är också på sjukhus, kommer ut om nån vecka.

Lite spännande saker har hänt. Har fått en ny vän som ser ut som Wolverine i X-men. Kanske blir det ett äventyr med honom. Annars ser vi mest film hela tiden vilket är mysigt.

Kramar! Marie

Anonymous said...

Glömde skriva min adress som är:

marie_johans82@hotmail.com